Nellie 17 veckor

Sötaste badbyxorna till vår fina tjej. Men byxorna får allt ligga till sig innan de passar...


Som de flesta andra veckor har jag svårt att greppa hur fort tiden tycks gå runt omkrng mig. På lördag blir Nellie fyra månader och jag tycker att tiden rusat fram. Ibland önskar jag att jag kunde dra i bromsen, i alla fall för en stund och verkligen stanna upp. Ta tiden att leva just i nuet.


Jag försöker varje dag att ta in allt som händer med Nellie och spara det någonstans inom mig. För bara ett kort litet tag sedan var hon ett litet spädbarn, så litet och skört... Jag visste knappt hur jag vågade hålla henne. Nu är hon en stor liten tjej och det är nästan svårt att minnas hur det var- då precis i början.

I måndags efter babysimmet blev hon dålig, kanske var det av vattnet hon gick i sig då vi dök för första gången? Kräktes så fort hon ätit, mycket och bajsade till slut grönt... En olustig känsla spred sig inom mig och jag antar att det bara är att vänja mig- så många fler gånger jag kommer oroa mig!

Hon var så liten och hjälplös och inte alls den glada, pigga tjej vi lärt känna. Benen som nästan alltid är i farten var mest stilla och inte förrän ikväll har hon piggnat till sig. Hon ville vara nära, nära och hennes lilla hand sökte hela tiden efter hudkontakt.

Kan bara föreställa mig hur det kommer kännas och bli när denna lilla tjej drabbas av än det ena än det andra...

Livet som mamma | |
Upp