Sportlov


Dagens tips blir den här oljan från zeta, olivolja smaksatt med citron. Häll lite över din sallad och du har på nolltid en supergod dressig! Kostar ca 40-50 kr i din matbutik.

Ny vecka och här i Fjällbacka är det just nu sportlov. Härligt för barn och lärare att vara lediga!! Själv startade jag veckan med att passa vår tvättmaskin. T har äntligen fått tid att laga maskinen och nu tror jag att den fungerar igen. Vilken lyx det egentligen är att bara kunna lägga in smutstvätten i maskinen, trycka på några knappar och efter en kort tid är kläderna tvättade. Det är vid tillfällen då inte dessa vardagsrutiner fungerar som man verkligen uppskattar vad man har. Med en liten bebis hemma blir det en hel del tvätt... Ja ni som har barn känner väl igen?!?

En lång promenad ute i ett kallt samhälle har jag också hunnit med. Vinden riktigt biter tag och kylan är påträngande. Jag tror verkligen inte att jag är gjord för kyla... Ganska bra med barmark var det, vid ett par tillfällen där isen låg fick man passa sig, men jag belv sugen på en löprunda senare idag. Får se om det finns utrymme för detta. Nu först veckans första middag!
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Håller med! Citronolja på sallad är sååå gott! /Jossan J

Upp