Spinning

Imorgon skall jag åter ta tag i det där sötsuget... Klarade mig så bra, ända tills jag "föll i gropen" igen. Att det kan vara så förbaskat svårt att låta bli!


Nu menar jag verkligen inte att jag aldrig mer skall äta sött, onej jag älskar att baka och äta sött. Men det måste inte bli var och varannan dag som det blivit allt för ofta numera. Jag lyckades tacka nej till fikabröd många gånger, men i torsdags gick det inte. Sedan har det varit helg med kalas och ja... idag var fina Maggan här och vi åt godgod semla.

Jag märker att när sötsuget är borta äter jag mindre, ja det är väl logiskt. Men det är som om jag knappt kan tänka på något annat när jag bestämt mig för att jag inte får. Så typiskt... alltså skärpning för att med gott samvete äta precis det jag vill. (Att jag nu sitter och äter upp resten av godiset från helgen hör väl inte hit?!?) Som sagt svårare sagt än gjort, men jag vill och skall verkligen, verkligen arbeta på det.

Spinning idag och det gick mycket bätter än sist. Var riktigt varmt i rummet och svetten rann på flera av oss. Musiken lagom hög och inga hormoner som spökade. Hade lite ont i magen vilket gjorde att jag inet kunde ta ut mig helt, men jag hade roligt! När jag kom hem hade T och Nellie haft en riktigt mysig kväll och det gjorde träningen än mer rolig.
Träning | |
Upp