Skitprat och Skitväder!

Påsken är härlig med alla sina färgglada ägg, jag la våra i äggfärg och de blev så här fina! Mindre härligt var alla äggfisar som släpptes loss inne på galären i lördags kväll. Helt allvarligt borde någon som besökte ställe under ett par minter valt att besöka toaletten...

Ja kära ni... det där med att rökningen blev förbjuden inne på krogarna gjorde det plötsligt möjligt för andra dofter att komma fram... som äggfisar under påsk! Jag är verkligen för att röka utomhus, tro inget annat men jag är också för att gå till toaletterna eller gå ut om man nu är så dålig i magen att man ständigt måste släppa väder på dansgolvet.

Ok, nog om skitprat:) Dagen har gått fort trots att jag absolut inte trodde så när jag slog upp ögonen i morse och kunde höra regnet slå emot huset. Önskade att jag kunde krypa ner igen bredvid lilla varma Nellie och dra in hennes gosiga lukt. Önskade att jag kunde få ligga där under det varma täcket i en evighet men verkligheten ville annat - dags att stiga upp och åka till jobbet. Funderade på att gå och prata med min arbetsgivare och fråga om det var ok att stanna hemma om vädret var som det var idag;)

Men dagen rullade på och innan jag visste ordet av satt jag i bilen på väg hem igen och hemmet kändes aldrig så skönt som ikväll!
Vardagsliv | |
Upp