Härlig tid

Hoppas att ni, liksom vi, haft några underbara lediga dagar. Även ni som arbetat hoppas jag haft ett par goa stunder då ni också fått stanna upp och njuta av påsken.

Här i Fjällbacka har vi just sagt hejdå till dagens andra besök och myser nu i soffan medan regnet smattrar emot rutorna. Det doftar fortfarande av maten som tidigare lagades och i hörnet brinner en brasa som ger en alldeles underbar värme. Ja äntligen är vi med kamin! Den värmer ända in i mitt frusna hjärta och gör mig alldeles, alldeles varm.

I år har vi varit hemma under påskdagarna. Lungt och skönt men ändå med något inplanerat varje dag. Nellie har gjort premiär på krogen och ägaren tyckte att hon var så cool att han bara var tvungen att få detta på bild. Nellie ställde glatt upp i sina rosa peltorskydd och sken i kapp med sin påskgula klänning. Älskade unge, du lyckas då charma alla du!

Att få och ge besök är verkligen något vi uppskattar, i helgen har det som sagt varit mycket av den "varan". Tänk vilka fina vänner jag och T har, som bara genom att existera gör våra dagar extra njutningsfulla. Ibland stannar jag upp och funderar över hur mycket ni alla betyder för oss och jag hoppas verkligen att vi ger och betyder lika mycket för er. För vad vore vi utan varandra?

Alla de fina bilarna som i onsdags rullade in på våra gator börjar sakta fyllas för att snart rulla härifrån och för ett kort tag förbli Fjällbacka åter ganska stilla. Påsken är för i år över...
Vardagsliv | |
Upp