29 år med glädje!

image description

Trots att man för varje dag som går blir äldre och äldre har jag, tydligen inte, blivit så gammal att jag inte uppskattar att fylla år. Nej, för mig är detta fortfarande en speciell dag som jag väljer att njuta på - varje liten sekund är just min födelsedag.


Fågelkvitter hörs utanför fönstren, jag anar att solen lyser och brevid mig ligger mobilen som surrar i ett. För ett kort ögonblick undrar jag vad det är frågan om, vem är det som skickar sms/ringer mig så ihärdigt? Men så minns jag vilken alldeles speciell fantastisk dag det är just idag - min födelsedag!


Nellie ligger brevid mig och hennes varma små fötter ligger emot mig och jag känner hennes lilla kropp röra sig i varje andetag hon tar. För ett år sedan låg hon inuti mig och längtan efter henne började bli större. Jag fick fina presenter av T som man bli extra glad över då man har ett liv i magen... Men det var som sagt förra året, nu ligger hon brevid mig och ett helf fantastiskt år som 28 har passerat. Jag tittar efter T, men kan inte se honom.


Telefonen fortsätter med sitt ihärdiga surrande och trots att klockan inte är mycket har jag redan fått flera grattis hälsningar från flera delar av världen! Mitt hjärta är varmt och glatt av alla hälsningar. Ett ljud nerifrån avslöjar T när han förbereder frukosten och jag låtsas att jag sover när jag hör stegen i trappan. Jag känner på mig att detta kommer bli en toppendag.


Och vilken dag jag fick! De bästa gästerna som hjälpt mig göra den bästa maten, de bästa presenterna och det bästa vädret. Ja för här i Fjällbacka har solen strålat och nästintill vindstilla har det varit under större delen av dagen. Klart man gillar att fylla!

Vardagsliv | |
Upp