God Morgon!

God Morgon ny vecka och förhoppningsvis blir detta sista veckan med Liten i magen...

Frukost ensam vid ett bord. Lungt och alldeles tyst, en tallrik med flingor och mjölk samt en sked med nygjord plommonsylt. En kopp te som svlanar lite innan jag kan dricka... alldeles ensam med min tankar.

Jag tänker att detta kan vara en av de sista frukostar jag intar här, själv, på mycket länge. Snart kommer det finnas ytterliggare en människa här, någon som jag med hela mitt väsen kommer ansvara för och ta mig an. En ny tid som inte går att föreställa sig kommer ta vid. Spännande och på många sätt alldeles ogreppbart...

Snart skall jag, för en förhoppningsvis sista gång, till min barnmorska och se så att allt står rätt till där inne i magen. Förra gången frågade hon, min BM, om jag trodde att vi skulle ses mer. Sa att jag vi ses en gång till, alltså idag, men sedan får det vara bra - då får Liten se till att komma. Vi får se om jag har rätt... Just nu känns det som om det lilla livet kommer att komma precis på iuträknad dag, varför vet jag inte utan det är bara en känsla. Allt annat i min graviditet har varit så givet så varför skulle inte födseln även bli det?!?

Jag frågade två killar, 5½ år, om de trodde att det bodde en flicka eller pojke i min mage. De ryckte på axlarna och sa att det kan man inte veta. Vi får helt enkelt vänta och se när den kommer ut. Jag skrattade, ja varför spekulera? Man kan ju faktiskt inte veta utan man får faktiskt vänta och se. Inatt drömde jag - igen - och den här gången känns det säkert. Jag tror mig veta precis vad som bor där inne... Vad tror ni?
Gravid | |
#1 - - Millah - väntar första barnet ♥:

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

#2 - - Anonym:

Pojke! :) /Jossan



Ps, njut av lugna frukostar! :D

Upp