Det svarta guldet

Idag är det många som tar sina båtar och burar ut till havs för att söka efter det svarta guldet... Bilden tog jag på norra Gotland i somras. På stekusten fiskade och fiskar man fortfarande, men annat än det svarta guldet.

Nej, ingen i min familj brukar fiska hummer. Förra året fick vi möjlighet att låna burar och vi hade tillgång till båt så alla möjligheter att fiska efter det svarta guldet fanns där. Ändå avstod vi... Jag kände mig måttligt road av att känna ett måste över att åka ut och titta till burarna oavsett väder med mera. Men visst älskar jag hummer! Finns det något godare eller festligare? Det är inte för inte som det kostar med denna läckerhet, det ligger mycket arbete bakom! I år har vi liksom förra året avstått...

Och visst kan det vara både mysigt och spännande att ta båten ut och se om man fått någon fångst. Till alla er som fiskar önskar jag lycka till!
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Som så många gånger förr, fin bild!! /Jossan (med Tova i bärsele) :o)

#2 - - Johanna:

Jossan: Tack, ja jag gillar den! Åh lilla Tova, tänka att hon är så stor att hon klarar selen nu. Längtar tills jag får träffa henne igen.

#3 - - www.alexandrastyle.se:

Hej, nej könet blir en stor överraskning för oss på BB =). Ni då?



www.alexandrastyle.se

Upp