Vilken bukett

Då mina kollegor var här den 18 oktober fick jag och min fina familj den här helt underbara bukett. Nu - en dryg vecka senare står den fortfarande lika vacker och pryder vårt hem. Rosorna ser nästan oäkta ut med sina vackra blad och den stora (vad är det för blomma?) är helt fantastisk och dofta Übergott.


Vilkena superdag jag har idag. Startade dagen med ett telefonsamtal till min barnmorska som sa att jag visst kan prova på att träna. Ta det lugnt och lyssna på din kropp var rådet jag fick och nästnästa vecka är det jag och Nellie som provar på mamma/baby träning. Ett snabbt besök av mina föräldrar som ville hälsa på en glad Nellie och därefter en låång promenad där nya stigar och vägar prövades. Gick lite fel en gång vilket var skoj, hur ofta går man fel där man är uppvuxen? Platser som man tror sig kunna utan och innan... För mig var "slingan" vi gick helt ny och perfekt om man är sugen på att ta sig en längre springrunda. Lite svår att gå med vagn, i alla fall med de hjul jag för dagen valt att ha på men oj vad vackert det var med alla härliga höstträd.
Gröt och kaffe hemma hos familjen Karlden då våra magar var mer än hungriga. Promenaden hade tagit längre tid än någon av oss räknat med. I eftermiddag har hemmafix uträttats och jag har hunnit med massor av mys med världens goaste tjej. Att vara mammaledig är bland det bästa jag kan tänka mig just nu!
Vardagsliv | |
#1 - - sofia a:

Låter som ni har det toppen! Härlig.

#2 - - Johanna:

Sofia a: Om vi har:-) Hörde att ni hade tänkt komma förbi i helgen som gick, hoppas vi hittar en annan dag för besök från er. Massa kramar

Upp