Hej Vintertid


Tända ljus som lyser upp de numera mörka kvällarna ger ett magiskt ljus och gör det hemtrevligt. Dessa "snöbollar" från Kosta Boda är snart klassiker.


Klockorna, tiden, är tillbakadragen en hel timma och kvällarna blir mörkare. En del lämnar hemmen i mörker för arbete/studier för att senare på eftermiddagen/kvällen återvända även då i mörker... man glömmer nästan ljuset som finns däremellan.

Jag tog en skön promenad, i ljuset, tidigare idag och solens strålar riktigt värmde. Fick mig en tankeställare om hur bra jag har det som har förmånen att vara hemma just nu. Få måsten och härligt hemmamys - me like! (och de få måsten jag har lyckas jag förtränga - SKÄRPNING!!)

Varje höst/vinter laddar vi upp med ljus här hemma och snart är det dags att fylla på förråden igen. Brukar köpa värmeljus, blockljus och kronljus på hos den blågula jätten men har på senare tid köpt en hel del ljus över nätet och alla butiker man kan komma åt hemifrån, yankee ljus t.ex.


Vardagsliv | |
Upp