Kladdkakans dag


Visste du att det är kladdkakans dag idag? Kladdkakans dag firas på samma datum varje år, detta datum är den 7 november. Kladdkakans dag är en av de högtider som är mindre känd men har senaste åren ökat oerhört mycket i popularitet. Kladdkakan är en mjuk kaka med smak av choklad, denna mjuka kaka ska helst vara ljummen och förtärs oftast tillsammans med vispad grädde. Även glass kan förekomma. Till detta passar det bra med ett glas mjölk.


Själv har jag inte ätit någon riktig kladdkaka idag men en och en annan ballerinas kladdkaka har jag visst ätit... opps! Kan ju knappast vara till någon nytta om jag nu skall få bort de där extra kilon som flyttat på min kropp sedan graviditeten.

Har haft en bra förmiddag, soft morgon med en lugn och mysig dotter. Sedan en lång promenad med Sarah. Hem och laga middag - älgbiffar. Såg en film, drack lite kaffe... fick sedan en tuff eftermiddag!

Nellie skrek nästan konstant i två timmar. Ibland föll hon i somn av ren utmattning. Bar, vyssade, sjöng, masserade, grät en skvätt, försökte amma... inget gick och jag längtade efter T. Även om allt, ja verkligen allt går bra till 98%, får jag panik de ynka 2 % som det inte fungerar. Mitt hjärta slits i småbitar när jag inte kan hjälpa henne och jag känner mig både liten och hjälplös. Efter klockan 18 har hon "lugnat" sig något och skrattar mellan tårarna.

Jag tänkte på alla de mammor och pappor som av olika anledningar tar hand om sina barn själva - all eloge till dem. Tänk att vara ensam om det svåra, men även det lätta och roliga... jag är så glad att vi är två som delar ansvaret!

Kanske skulle jag behövt en bit kladdig kladdkaka...
Vardagsliv | |
Upp