Val i livet


På något sätt lyckas man aldrig att komma från detta att man måste välja... Välja vilken väg och vilka beslut man skall ta i livet.

Jag hatälskar den här biten... längtan och önskan om att välja och göra rätt. Snart börjar ett nytt kapitel i mitt liv, ett ny del i mitt liv som ännu är helt blank och som delvis blir upp till mig att fylla. Det är spännande och skrämmande men det som känns mest och bäst är att jag har fantastisk hjälp för att göra så många rätt val som möjligt. Bara tanken på det gör att hjärtat slår tre extra slag och någon inom mig kickar för att göra sig påmind.

Men tiden just nu är verkligen märklig! Så oerhört såbar... ena stunden rullar krokodiltårar nedför mina kinder och jag önskar mig en helt annan tillvaro än den jag lever i, medan andra stunder tycks livet sjunga sånger för mig.

Det tog ett bra tag för mig att acceptera att jag måste kämpa för så mycket här i livet utan att ge upp. Kämpa och vara stark och tro på att det någon gång löser sig, vilket inte alltid var lätt när jag tyckt att människor i min närhet gick från klarhet till klarhet. Jag fick snabbt lära att inget kommer av sig själv utan att jag själv måste jobba för att få det möjligt. 

I andras ögon kan tyckas att du har så mycket, att du lever det där underbara självklara livet. Men sanningen är sällan så lätt! Med detta vill jag säga att inte jämföra dig med andra utan kämpa och tro på ditt liv; med alla det fram och motgångar det innebär. Det är det som gör oss unika och faktiskt ganska fantastiska.

Vardagsliv | |
Upp