Våga testa


Plötsligt fick jag lust att laga en egen pizza. Var inom Konsum här i Fjällbacka ikväll för att se om det fanns någon form av glutenfri "fusk" deg jag kunde använde, men fick åka hem utan nått fusk. Istället gav jag på att experimentera och frågade mig själv - hur svårt kan det väl vara?

Bjöd hem mamma och pappa, men då jag tittade på den lilla degklumpen i skålen undrade jag verkligen hur i hela friden mina planer för pizza skulle lyckas. Degen låg där och såg så ynklig och blek ut...

Plattade i alla fall ut degen och vi sa att vi får väl pilla bort degen om det skulle visa sig att den är oätlig. Kvällens andra jobbighet var när jag ser att vi har slut på tomatkross... improviserade då med chilisås, tomatpuré och lite annat. Slängde på det som kylen hade att erbjuda och resultatet blev helt ok, ja till och med ganska gott!

Våga testa och utmana dig själv. För mig blev det idag att göra en god glutenfri pizzabotten.
Mat & Dryck | |
Upp