Effektiv eller bara dum?


Vad gör du under tiden du sitter i möte över Skype? Jag sysslade med detta... Brödbak!

T stör sig ibland på vad jag kallar att vara effektiv. Som när jag sitter vid datorn och lyssnar till ljudet av TV eller någon annan ljudkälla, då kan han inte förstå hur jag kan uppfatta ett TV-program samtidigt som jag sitter och gör annat. I förgår tyckte han att jag gått över gränsen där jag stod i köket med min dator, mitt headset, alla sladdar och bakade frallor.

Jag försökte få honom att inse att mycket här i livet handlar om inställning till saker och ting och i det här fallet min inställning. Istället för att tycka att jag var dum som inte kunde göra en sak i taget ville jag få det till att se mig som effektiv. Jag fick gjort massor där jag stod och diskuterade variationsteorier och lärstudier. Samtidigt som jag emellanåt förde anteckningar och under tiden bakade ut mina frallor, efter en deg jag satt tidigare under kvällen.

Han hade svårt att hålla med mig när sladdar blir mjöliga och jag flänger runt i ett tillstånd som för någon som tittar kan tyckas smått stressat, lite galet, men samtidigt ganska skönt lugnt - kaos?. Ett tillstånd där jag som mest gillar att vara! Jag tycker det är störtskönt och charmigt att vi är så olika! Olika, men ändå lika - hur ofta är det inte så med människor i vår närhet?!?

Bullarna blev i alla fall hemskt goda, och receptet har jag ingen aning om. Hade så många sidor uppslagna att det i slutändan blev en god mix av många olika recept. Nybakat bröd, där smör smälter och osten blir mjuk är det absolut bästa.
Vardagsliv | |
Upp