Sveriges Nationaldag

Något större firande av nationaldagen har det knappast blivit av, däremot har jag njutit av att vara ledig hela eftermiddagen! Under förmiddagen satt jag i skypemöte och sedan var det studier som gällde ett par timmar fram.

Skumt väder här i Fjällbacka en dag som denna. Solen har kommit och gått och mellan har det varit regn och åska. Luften är kvav och ett tag klarade vi inte av att vara ute utan fick gå in för att äta. Jag hann vattna blommorna som står ute lagom till en ordentlig regnskur...
De här dagarna har varit underbara. Så skönt att vara hemma och få gjort saker samtidigt som vi varit lediga, alla runt omkring mig. Jag har träffat goda vänner, varit och haft middagar, städat! hälsat på familjen, pluggat och bara varit.
Ett tag hade vi planer på att resa iväg någonstans, men när askmolnet kom vågade vi inte boka någon flygbiljett och nu med facit över hur helgen blev, är jag så glad att vi bestämde oss för att stanna hemma. Det gäller att njuta och glädjas åt nuet!
Vardagsliv | |
Upp