Strier

Havandeskapsolja från Weleda!

För att undvika hudbristningar, även kallade Strier, har jag smort in magen sedan den började puta. En del säger att hudbristningar är hormonella och att man inte själv kan påverka hurvida man får det eller inte, men jag tror ändå att det kan vara bra att vara insmörjd! Det måste väl påverka om man är torr i huden...

Än så länge har jag, kanske med hjälp från weleda, inte en bristning så långt ögat kan nå... men än kan vad som helst hända. Oljan luktar ganska lite vilket jag tycker är bra och den går lätt in i huden utan att kladda.
Gravid | |
#1 - - Anette E:

Smörj,smörj och smörj! Jag tror absolut att det hjälper mot både bristningar och klåda som man får när kulan börjar bli riktigt stor. Jag har hela världskartan på magen, vilket inte är så roligt =( Fick dock alla precis mot slutet när magen sjönk något. Du är otroligt vacker i din mage =)

#2 - - Emelie:

Fortsätt att smörj säger jag med :-)

Jag fick tips om cacao butter på Body shop. Ett stick som jag smörjde på. Kanon.

Jag har inte en enda på magen. Är riktigt glad över det. Kram!

#3 - - johanna:

Anette E och Emelie: Tror också att det kan "förebygga" att smörja... sen blir det som det blir ändå.

Upp