Bytt är bytt

Rolig personalfest igår och jag kom hem med det här ljuset i stället för mitt paket. Tack Jessica, ett vaniljdoftljus passade ju hur bra som helst till mig!

När jag cyklade hem i natten tänkte jag på kvällen. Att jag faktiskt haft riktigt trevligt och att jag lärt känna en människa mer än vad jag vågat tro. Däremot känns det som om någon i min närhet glider mer och mer bort och det är en svår känsla som jag inte riktigt vet hur jag skall förhålla mig till. Kanske är det en del i livet, i så fall en del jag har svårt att acceptera. När någon man haft god relation till plötsligt blir avvikande och svår att kommunicera med blir jag nervös. Jag vill lösa, jag vill hjälpa och jag vill finnas där... men hur är man det om det inte mottas? Troligen är det bara att vänta ut och påvisa att man alltid, oavsett, finns där.
Under kvällen skrattade jag så att jag fick ont i alla kroppens skrattmuskler och i den mörka natten, bland harar och rådjur trampade jag hemåt. Glad över att vakna upp idag utan tendens till huvudvärk, det är ändå en härlig fördel med att vara gravid. Tänk jag vaknade 10:30 helt utsövd och pigg på en ny dag, kan inte minnas när jag sov så länge - härligt!
Vardagsliv | |
Upp