Mot London - Onsdag 101208

Efter många om och men lyckas vi ta oss till Rygge i någorlunda tid, ja planet har inte gått så vi andas ut. Går för att köpa oss något att knapra på och skrattar när vi ser dessa norska snacks.

I ren stress äter vi lite snabbt för vi inser att vi inte vet när vi får mat nästa gång.

Rygge är en liten flygplats och vi hittar snabbt vår gate och vårt plan. Lite nervös är jag för att första gången flyga med RyanAir men det skall visa sig gå bra. Vi sover, äter lite chips och skrattar.

Vi landar på standsted och löser tor biljett in och tillbaka från stan. Hittar snabbt en buss som tar oss på en dryg timmas färd genom London. Vi myser när vi ser de pittoreska hus som ligger längs med vägen och hamnar snabbt i en "Englands känsla". 

När vi kliver av bussen visar det sig att tre killar, en från Oslo, en från Portugal och en från Nederländerna är på väg till samma Hostels som oss. Tillsammans släpar vi våra väskor genom natten i London i jakten på att hitta vad som skall vara vårt "hemma" för några dagar.

Till slut kommer vi fram och vakten nere vid dörren drar en ramsa om att han då aldrig hade kunnat ana att jag var hela 27 år, det är en komplimang! Jag vet inte vad jag ska säga, jag är ju 27 oavsett om jag ser så ut eller inte. Väl inne i vårt rum får jag jobba med min bacillskräck och tillsammans med Linn kommer vi på en bäddteknik som gör att vi knappt är när sängkläderna.

Efter en lång dag somnar vi, och jag som är dödstrött har inte ork att tänka på allt äckligt som kan vara i rummet - jag reagerar knappt när Linn går barfota på golvet! 

London 2010 | |
Upp