Med ett leende för den man är!


Bild: bluquote

Vaknade upp med en olustig känsla i kroppen som om något var fel. Kunde inte sätta fingret på vad det egentligen var som oroade mig, men dagen som skulle bli fab kändes olustig och allt var bara knas! Jag oroade mig över saker jag vet att jag inte kan påverka och önskade att någon snabbt kunde ge mig svar...

Efter att ha varit uppe i 1½ timma då jag vaknade av mig själv fick jag syn på den här bilden - som fick mig att le. Det finns kanske en charm i att inte veta, att oroa sig över livet, att inte ständigt ha svar på allt, att tillåta sig att tvivla för att sedan se allt det fina och glädjas över det?

Men ibland är det oerhört frustrerande, att som jag, vara en så förbaskat fundersam människa. Känns som om jag slår knut på mina egna tankar gång efter gång och ibland tar det mig framåt... samtidigt som det ibland tar mig bakåt.

Nåja, man är den man är och idag skall den som jag är sätta mig och argumentera ihop med relevant kurslitteratur, yey!!
Vardagsliv | |
Upp