Helt matt

Två telefonsamtal senare blir min kropp plötsligt helt matt. Tårarna bränner i mina ögon där jag går i ett snart mörkt Göteborg. Staden tycks titta på mig och undra vad som hänt, vad som är fel... Jag hittar en fotölj inne i en butik där jag sätter mig och ringer T.
Han har som så många andra gånger förr en lugnande inverkan på mig. Säger åt mig att andas och att han kan komma och hämta mig.
Men jag är ju i Göteborg säger jag... och han säger att det spelar ingen roll vart i världen jag befinner mig. Han skulle hämta mig vart jag än är.

Jag rycker upp mig, detta är nödvändigt, och säger att jag klarar mig. Jag tänker på allt roligt jag har framför mig, resor, spahelg, träffa vänner. Samtidigt som ja tycks se en rök kring allt detta, som allt är saker som kostar en massa pengar, lyckas jag tvinga bort rökbilden.

Detta skall inte få elda upp mina inplanerade drömmar. The show must go on, även om jag för tillfället har en förbaskat dum bil!

Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

kram! Hoppas ni hade en skön helg i Norge!

/Jossan

#2 - - Anonym:

kram! Hoppas ni hade en skön helg i Norge!

/Jossan

Upp