Nellie 12 veckor!!

På kinesiska muren tidigare i april. Då med Nellie i magen, vecka 20. Minns att jag gick och väntade på att känna de första riktigt kraftiga sparkarna medan T hemma i Sverige var glad att Liten (Nellie) väntade på att kicka loss tills vi kommit hem så att han också kunde få vara med då det hände.


Så har det gått ännu en vecka och Nellie är nu 12! veckor gammal, snart tre månader. Hon växer så det knakar och följer sina kurvor på BVC precis som hon skall. Nöjd bebis, nöjda föräldrar.

Den dumma förkylningen håller i sig och lika så ovanan att vakna på natten. Jag har kännt mig trött och grinig och saknar verkligen en hel natts sömn. Hon är inte ledsen på natten utan vill ha mat och ibland väljer hon att vara pigg vid sådär kl 03...  Jag vet att vi inte skall klaga, men då tröttheten sätter in är det precis vad jag gör - på allt och inget.

Men hon är verkligen världens goaste! Och det händer saker hela tiden vilket är helt underbart att få vara med och följa. I veckan som gått har hon börjat greppa saker och huvudet hålls stadigt. Hon börjar även rulla runt på sidan. Hon följer stadigt med blicken och älskar att vara med där det händer. Hon har till och med fått egna appar på telefonen som verkligen fångar hennes intresse.

Vi har varit osäkra på hur vi vill göra med bilder på henne... Har inte velat lägga ut nån på facebook och knappt här heller. Men visst är hon så fin att vi vill på sätt och vis vill att hela världen skall få se henne. Nu hoppas vi att hon vuxit tillräckligt för att kunna ha klänningen vi köpt till julafton, om inte är hon fin i vad som helst!
Livet som mamma | |
Upp