Nellie 11 veckor

Tänk att tiden med dig Nellie kan gå så fort. Du förgyller mina dagar!

Att få sova en hel natt verkar vara ett minne blott då Nellie numera vaknar en gång runt 03 tiden och sedan en gång efter 07. Det började med snuvan som i och för sig fortfarande håller i sig, men nu känns det som hon lagt sig till med en (o)vana att äta sådär mitt i natten. Ett tag tyckte jag att det var jobbigt... Hade verkligen ingen ork eller lust att vakna, men i natt då jag tog det varma lilla knytet intill mig släppte all olustig känsla. Hon äter 10-15 min för att somnar igen och egentligen gör det mig inget alls. Min kropp har också ställt om sig så att jag inte längre är lika trött.

Igår hade vi en "jobbig" dag då jag inte fick lämna henne för en sekund. Men sedan då vi hade gäster var hon på gott humör och verkade väldigt intresserad av lilla Klara drygt 1 år som svepte runt.

Händerna är fortfarande oerhört intressanta och såhär (sista bilden) ser man henne ofta. Hon lyckas fånga allas uppmärksamhet och glädjer fler än jag någonsin vågat hoppats på. Hon är en riktig liten solstråle, som även hon kan skrika till när något inte är bra!

De sista gångerna vi badat henne har hon verkat tillfreds, innan har hon mest skrikit. Nu ser jag fram emot babysim, men det får bli under nästa år.
Livet som mamma | |
Upp