Nellie 10 veckor!

Ännu en vecka har passerat och Nellie har blivit en vecka äldre (jag också). Fick för oss att sluta med magdroppar för flaskan tog slut och tänkte att det då kunde vara ett bra tillfälle att vänja av magen... men efter en vecka har vi nu köpt en ny!

Nellie, som i hela sitt liv (ja men faktiskt) sovit hela nätterna har under den senaste veckan vaknat vid flera tillfällen och varit ledsen/hungrig/trött och så pigg att hon bara velat ligga och skojja. Två trötta föräldrar har burit vyssat och sjungit. En natt fick jag gå ned med henne och tillslut somnade vi båda två nere i soffan. Jag fick inte prata med henne utan bara sjunga den här sången. Försökte jag med någon annan sång då jag lätt tröttnade och tyckte att vi kune byta belv det krokodiltårar.

Hon har sedan i fredags varit riktigt snuvig och de senaste nätterna så tät att hon knappt kunnat äta. Det skär i hela mig när jag ser att hon inte mår bra. Jag själv går med en förbaskad rinn snuva som inte vill ge med sig. Men igår var vi inom apoteket och fick droppas som verkade hjälpa i natt, tack och lov för det! Så vi vet väl egentligen inte om den störda nattsömnen berott på uteblivna magdroppar eller förkylning...

Annars mår hon fint vår lilla Labolina! Växer ocu utvecklas i rasande fart. Blicken är stadig, skratten finns där ofta och hon blir alldeles stilla när man pratar/leker med henne. Först blir hon stilla för att sedan bli mer aktiv i kroppen. På detta sätt visar hon tydligt att hon vill delta i samtalet. Fiskarna uppe vid skötbordet är fortfarande favoriter och på andra plats kommer pappa T som alltid kan locka fram det där charmiga leendet.

Med skorvet går det sådär... Salvan hjälpte och där jag smörjde försvann skorven men därefter har jag varit dålig med att "underhålla" och skorven har kommit tillbaka dock inte på de ställen hon hade innan utan nu på nya ställen där jag inte smörjt.

Hon äter och leker med sina händer så mycket att vi ibland undrar hur hon orkar utan att bli trött i sina små armar. Och hon pratar, oj vad hon pratar. Ett knarrande ljud blandat med gurgel - hur mysigt som helst...fast inte alltid klockan 03.
Livet som mamma | |
Upp