Luciadagen är här!



Lusse lelle, lusse lelle! Elva nätter före jul! Här hemma lyser Lucia med sin frånvaro men en söt pepparkakstjej har i stället tagit plats. Den sötaste lilla tjej jag någonsin kunnat tänka, tänk att just Hon är Min dotter. Bara känslan är magisk och gör mig varm och lycklig

Här i Fjällbacka fortsätter det att regna, blåsa och trots att det är plusgrader gör vinden att det är riktigt kallt ute. Det är svårt att få julfeeling när vädret är på det här viset, men med alla ljus, julmusik, julgrupper och juldofter lyckas jag ändå ganska skapligt.

Jag måste säga att det är alldeles underbart att få vara hemma och bara gå ut i rusket om det är absolut nödvändigt. Sitta i soffan med världens goaste Nellie under mjuka varma filtar och busa är det bästa.

Något luciafirande i kyrkan blir det inte för vår del i år, senare i eftermiddag får vi besök, men vi tittar på det härliga luciafirandet på svt som sändes ifrån Göteborgs domkyrka. Underbara röster som sjunger underbara sånger.
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

En sån glad och go tjej alltså!! :) Kram /Jossan

#2 - - Sara:

Åh lilla Nellie! Måste ju vara den sötaste lilla tjejen i hela världen!!

#3 - - Lena Ternander:

Vilken sötnos! Ha det så bra:) Kram Lena

#4 - - Emma S:

Å vilken fin pepparkakstjej!

Upp