1:a december

Mamma fick tag på en av de första adventskalendrarna till mig (till Nellie, men hon är ju lite liten). Tydligen var det många som ville köpa på bokmässan, och få sina kalendrar signerade. Ja, det var på mässan hon köpte den här till mig så den har legat här hemma och bara väntat på att det skulle bli 1:a december.
Till Johanna... kan inte minnas när jag hade en kalender sist. Har faktiskt varit dålig på att titta de senaste åren...
Allt du önskar är årets radiokalender men jag har inte hunnit lyssna än. Tänker att det borde gå att lyssna om via webben?
Och så TV kalendern, Tjuvarnas Jul. Såg första avsnittet i morse och blev positivt överraskad. Verkar lovande med en Harry Potter stämning som heter duga!
Jag och Nellie öppnade första luckan - en korv!
Sedan är det dags att tända kalender ljusen! Kanske är det dags att plocka bort badringen man kan ana i en kruka, för vem vill väl bada nu?
Ute bara stormar och blåser det och det ger mig noll vinterkänsla.
Vardagsliv | |
Upp