Min helg i Falkenberg


I fredags tog jag mig med viss svårighet till Sofias stuga i Falkenberg. Många stopp på vägen blev det av olika anledningar men till slut var jag framme och kunde glatt krama om underbara Sofia.



Vi tog cyklarna ner till havet innan vi köpte och lagade vår kvällsmat. En riktig studentklassiker a lá duga. Drack vin och pratade om allt och lite därtill.


Finaste Sofia - alltid lika härligt och givande att tala med dig. Du får mig att se på tillvaron med andra ögon och hjälper mig se guldkornen i min vardag - vad skulle jag göra utan dig?!?

  • Gick lång rask morgonpromenad trots att mitt huvud värkte som aldrig förr.
  • Åt en sen härlig frulle
  • Cyklade in till stan
  • Tittade i den ena affären efter den andra men köpte inte något
  • Åt lunch i ett stundom soligt Falkenberg, stundom grått
  • En geting stack mig i foten
  • Cyklade, cyklade, cyklade och höll nästan på att glömma köpa fika till kaffet - tack och lov kom vi på det i tid
  • Fika och skratt
  • Mer vin och middag som ledde till spännande möten och dans på ett golv fullt med glassplitter
  • Sen natt!
  • Morgonpromenad med hopp om att inte möta några sjömän eller finnar
  • Städ
  • Ullared
  • Besök hos Syster Yster och Johan
  • Besök hos Josefin och Robert


©Johanna Granqvist.
 
Mina bilder får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse

Vardagsliv | |
Upp