Årets mässa

 
Mycket folk stod redan och köade utanför Svenska mässan när vi kom. Själv fick jag gå fram och ställa mig under tak medan mitt sällskap stod ute i regnet och köade åt oss. Träffade en studiekamrat där på trappan.

Tror inte jag varit på någon bokmässa med såå mycket folk. Oftast brukar jag gå på söndagarna och då kanske det generellt är mindre folk? I går då det regnade så passade kanske folk på?
Mötte upp Maggan och tillsammans strosade vi och många fler runt och försökte titta på de böcker man kom åt.

Oj vad vi letade efter Leilas bok och när vi nästan gett upp hoppet fann vi en! Som var dyr och därför valde inte någon av oss att köpa den.
- Då kan man istället beställa den över nätet, tyckte Maggan och jag var inte sen med att hålla med.

Trevligt var det även om jag i år kom därifrån utan att ha köpt en enda bok.


©Johanna Granqvist.
 Mina bilder får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtels.

Vardagsliv | |
Upp