Kvällen


En flaska rött, ett par glas och någon att dela flaska med är guld värt! Jag och Linn vaknade båda med träningsvärk i magen och vi kunde inte veta om det var från gårdagens träning eller allt skrattande... kanske var det en härlig kombination av båda delar.

Igår när vi åkte hem ifrån spadagen känner jag plötsligt en hand på mitt ben som sakta "knackar" på mig Sedan ett våldsamt inbromsande. Allt gick så snabbt och sekunderna efter låg vi båda över instrumentbrädan och vek oss av skratt - av chock?

En stor grushög låg framför oss och bilen stannade en meter ifrån att köra rakt in i den. Jag hade sett skylten som visade att vi skulle svänga och trodde väl att Linn också sett den... vilket hon gjorde, men ändå inte fattat varför vi skulle svänga just där - vägen skulle gå rakt fram! När hon "knackade" på mitt ben var det som för att fråga - ser du vad jag ser? innan hon kopplade att vi var tvungna att tokbromsa. Vi körde vidare och bestämde oss för bio - om det fanns parkering precis utanför, vilket det gjorde. Varför planera när man kan ta det som det kommer?

Bio och sedan vinkväll - nej ingen utgång- Spadagen hade gjort oss för trötta för allt vad utgång skulle kunna kallas. Ja det var i alla fall vad vi försökte intala oss... att vi var gamla, tråkiga och helt enkelt inte orkade eller kände för att gå ut ville vi inte tänka på.

Men trots ålder - tack vare ålder? hade vi en fantastiskt mysig kväll!! Som slutade med att vi båda fram på småtimmarna satt och sov i soffan till en märklig film och T's kompande på gitarren. Vi gillade livet - vi gillade dagen - trots grushögar.

Vardagsliv | |
Upp