Kanelbullens dag




Vad gör du då du väntar på att degen skall jäsa? Läser en tidning? Lyssnar på bra musik? Sveper några varv med dammsugaren? Jag åker till Hälsan och kör ett pass BodyPump. Sedan softar jag i soffan och bara väntar, väntar, väntar... Att det skall behöva ta sån tid med jäsning!?! Hemligheten för att få riktigt goda bullar är att använda mycket smör!

Idag var en lång dag i skolan. Trodde när jag vaknade att det skulle bli en pigg dag, trots att jag var uppe halva natten och såg på film, men icke. Redan i Uddevalla där jag lämnat bilen började jag gäspa. Filmen var ju inte ens bra. Har sett den tidigare och blev lika upprörd över slutet igår som jag blev första gången... (om jag hade kommit ihåg slutet... hade jag inte suttit uppe)

Första föreläsningen var så bra och inspirerande Andra föreläsningen var gäsp inspirerande.. Min mysigaste stund var efter lunchen då jag själv strövade runt på stan och till sist hamnade på biblioteket sittandes i en härlig soffa med massa magasin att läsa. Hade knappt tid att gå tillbaka till skolan så mycket jag hade att läsa...
Vardagsliv | |
Upp