Hemmastudier


Fjällbacka visade sig ifrån sin bästa sida i helgen. Solen sken och jag som gick med både kappa och halsduk blev varm, härligt var det. Badholmen med hopptornet alldeles vid hamninloppet där man även ser kyrkan.

Hemmastudier idag och jag har haft mycket att läsa. Bland annat en engelsk artikel som efter ett tag var riktigt bra och jag kände igen mycket av artikelns grundtanke ifrån den förra kursen jag läste - aktionsforskning. Det ligger i tiden att skapa kvalitet på sin arbetsplats och att ha en grundtanke med vad man gör och varför. Att bara göra för att man alltid gjort på ett sätt håller inte. Planera, utvärdera, reflektera och hur man sedan vidare?

Sedan var det böcker som var med tröglästa och det är då tur att jag även har i morgon på mig för att ta mig igenom alla sidor.
Vardagsliv | |
Upp