Valnötsbröd


Att äta färskt bröd är så mycket godare än de vanliga "köpebröden".

När jag var liten bakade mamma alltid bröd och de få gånger vi hade "köpebröd" hemma åt jag som aldrig förr, nu är det tvärtom. Inget bröd är väl så gott som nybakat ljummet, så smöret smälter!?!

Tänk vad lätt det är att ta en smörgås då man är hungrig... idag försöker jag finna alternativ så att födan blir lite varierad:)

Jag som inte tål nötter, i alla fall inte valnötter, kan endast titta och lukta på detta bröd som ser gudomligt gott ut. Ett tag kunde jag äta nötbröd om jag pillade ur nötbitarna, men efter att jag åt en chokladbit med nån konstig nöt och hela halsen svullnade upp är jag mer försiktig.

Vi brukar frysa brödet och kommer vi ihåg delar vi det så att det är lättare att endast tina de skivor man vill ha. Tar mindre plats i frysen också... men som sagt - det är när vi kommer ihåg/har tid.
Mat & Dryck | |
#1 - - Anonym:

Ser gudomligt ut, lika härligt som du! Puss M

#2 - - Johanna:

M: Finaste du!!

Upp