Bäst före


Visste du att dina SodaStream flaskor har ett bäst före datum? frågade min vän Christian mig i somras Jag hade ingen aning... bäst före datum på en tom flaska? Ja tydligen har dessa flaskor det! Vad som händer om du använder flaskan efter datumet vet jag inte... en liten explosion kanske? Det är i alla fall så mycket festligare att dricka ur festliga glas - om så bara för bubbelvatten.

Dagarna går så fort och att mörkret faller såpass tidigt som det gör nu hjälper inte för att känna att dagen är lång. I Fjällbacka blåser det storm och vi har redan varit ute och ställt upp en omkullblåst soptunna två gånger. Men även om det är mörkt och storm ute har vi det ganska bra här inne.

Ljus som brinner högt och lågt och lite knak i från väggarna när vinden tar tag i huset. Varma mjuka filtar, kaffe och så vi.

Min underbara nyhet är en så länge en hemlighet - men i morgon har jag bestämt mig för att berätta. Nu tillbaka till Grey's.
Vardagsliv | |
#1 - - Emma:

Ok, du bjuder på kaffe imorn om jag gissar rätt! Gissar på...hmm...svårt...men tror att du kommit in på en kurs du vill läsa till våren???

Rätt?

Upp