Trött

Ända sedan i torsdags då jag skickade in mitt arbete har jag haft en molande huvudvärk som tycks legat och bara väntat på att få bryta ut till fullo. Är inte alls förvånad, det har varit jobbigt med arbetet och en del annat på sistone och när jag sedan slappnar av det allra minsta få jag ofta migrän. Hittills har allt gått på i rasande fart och jag har inte gett mig själv tiden att helt slappna av, så mycket som måste göras!

I morse försov jag mig och alla vet vi väl hur jobbigt det kan vara. Att jag sedan försov mig rejält tyder bara på hur trött jag varit. I kväll hade jag planen att gå och träna på Hälsan och träna BodyAttack med Pernilla, men vad händer? Jag vaknar upp, i soffan, och klockan är fem minuter innan passet skall starta. Detta är första gången sedan jag "flyttade hem" som jag somnar på eftermiddagen. Inser att jag inte kommer hinna! Puffar till kuddarna och tänker att om det skall bli någon träning idag får det BodyBalance med Carina en timme senare. Somnar om och har svårt att vakna när T klappar på mig och då har redan nästa pass börjat och jag har ingen lust att vakna och än mindre lust att träna.

Ibland antar jag att man bara får ändra sina planer och lyssna på sin kropp. Min sa att den behövde vila!

Härlig känsla utanför cafe Stallet vid Läckö slott i helgen.

Vardagsliv | |
Upp