Snabba Cash

DVD Film: Snabba Cash
Bild: lovefilm.se

Äntligen har jag sett den, filmen det skrevs och snackades så mycket om ett tag. Bra? Nja, jag som läst boken innan tycker nog inte att filmen levede upp till de förväntningar jag satt. Joel Kinnaman är dock grymt bra i rollen som JW!

Johan "JW" Westlunde lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in i en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan; göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado, en brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian, är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta han om sin 8-åriga dotter. Deras öden vävs samman i en realistiskt tät thriller.
Film | |
#1 - - Petra Bloggar:

Hörrö, du läser dina kommentarer lite dåligt! Jag vill veta mer om dig :-)



Postat av: Petra bloggar



varu flänger!!



ps. du din gobit har en award att hämta hos mig eftersom jag diggar din blogg väldigt mycket!



2010-07-26 @ 22:33:26

URL: http://www.petrabloggar.com

Upp