Äntligen hemma

Vilken resa det blev!! Paris är en fantastiskt stad, där skulle jag absolut kunna bosätta mig för ett längre tag. Dock frivilligt och inte för att en vulkan fått ett utbrott.

Fram tills dess då vårt plan skulle ta oss hem sken solen på oss från både eifeltorn som triumfbåge. Vi har stosat i de mest underbara parker, ätit och druckit gott, sett den ena tavlan maffigare än den andra men framför allt har vi haft semester och bara njutit av vår och liv.

Då dagen kom och vi skulle hem blev det genast lite kämpigare att vara turist. Ovissheten om vad som skulle hända och när blev påfrestande. Köer till tåg samt bussstationer, hemsidor och telefonlinjer, hemma fanns våra arbeten med viktiga möten, ja detta blev vår söndag. Pengar och kläder hade vi så att vi skulle klara vår weekend, inte för att stanna i Paris på oviss tid. Var ändå tacksam över att vi inte tog oss till flygplatsen och fick övernatta där...

En kvinna kom fram och bad om pengar, hon hade varit i Paris i två månader utan pengar... när jag såg på henne längtade jag verkligen hem och önskade att vi skulle komma hem snabbare än två månader. Det kändes också oerhört skönt att faktiskt ha ett hem att längta efter.

Måndagen kom och efter att vi fått tag på vårt resebolag som bokat om våra flygbiljetter tills fredagen fick vi på egen hand (facebook) tag på bussbiljetter med Stockholm buss som skulle ta oss hem tidigt på tisdagen. I Paris var det fortfarande sol och 24 grader varmt. Vi gick till Notredam och kvarteren därikring i bara ben och njöt.

Allt löser sig, när hur, var och till vilket pris är en annan femma. Vi är i alla fall hemma efter ytterliggare en Fantastisk tripp till Underbara Paris!
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Välkommen hem!



Kram

Jossan

#2 - - Emma:

Tänkte på er där nere. Skönt att ni vara flera och hade varandra. Det är spännande läsning och jag vill gärna höra mer om er weekend.

Hur var bussresan? Hmm...lång kan jag tänka!

Kramis

Upp