demoner och sånt

I bilen hem ifrån jobbet försökte jag komma på anledningar till varför jag inte skulle gå och träna idag. Klockan var ju så mycket och efter att jag jobbat över många timmar idag var det nog inte så bra att gå och träna. För att inte tala om hur ont det plötsligt gjorde i armen efter den andra fästingsprutan jag tog igår och så var jag ju såå trött... den ena anledningen dummare än den andra.

Ett tag var jag riktigt duktig när det kom till träning, men så kom helgerna och pass ställdes in eller tider ändrades och jag fick mycket att göra på jobbet, saker som jag låg efter med. Och där var jag igen... där jag inte ville vara... där träningen är allt annat än regelbunden.

Hela jag mår så mycket bättre när jag tränar. Matdemonerna och andra demoner i huvudet blir svagare och jag blir en trevligare människa att leva med. Men varför blir det då så här?

Ja det frågade jag mig när jag satte nyckeln i dörren, men lyckade faktiskt idag släpa mig till träning, body Pump som jag egentligen tycker är ganska trist, men nu känns det så bra. Jag känner mig stolt över mig själv att jag faktiskt gick!

Hade jag hoppat träningen idag, när det faktiskt inte fanns några som helst anledningar till att göra det hade jag fått tampas med demonerna hela kvällen. Jo då... där har jag varit allt för många gånger.
Vardagsliv | |
Upp