Om jag kunde drömma

Om jag kunde drömma

Det är farligt för mig att börja läsa en bok där förväntningarna är skyhöga från början, så även i detta fall. Först total dissade jag den, en ungdomsbok om vampyrer är inget för mig. Men efter att Charlotta 27 år pratade så väl om den bestämde jag mig för att ge den en chans. Men visst är detta en ungdomsbok? Jag har läst många sådana i mina dar och den känns lite "barnslig" ändå fortsätter jag läsa och kommer med all sannolikhet läsa de andra tre böckerna också. Filmen ska jag försöka vänta med att se tills jag, om jag, läser de andra. Vill behålla mina egna bilder av hur personerna i boken ser ut.

Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom.
Bella Swan

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.
Böcker | |
#1 - - Solan:

skrattar ja den boken måste vara bra för jag har två vänner som läst ettan, tvåan och nu är de inne på nr 3 ler



Man kanske skulle ta och läsa den jag med ;-)



Upp