Välkomnar tisdagen

Det snöar ute och dimman ligger så tät att jag inte ser öarna utanför fönstret. Hav och himmel går i hop och snöflingorna ser så fridfulla ut... svävande i allt det vita.

Har en välbehövlig sovmorgon, ack vad skönt! Sitter och bara myser och önskar faktiskt idag att jag kunnat stanna hemma och bara vara hela dagen... tänk om man ändå hade sportlov...

Jag Kan Metoden som jag var och lyssnade till igår var riktigt givande. Fokusera på det positiva för att förändra det negativa. Om du behöver sluta bita på naglarna... tänk då på att låta naglarna växa ut, fokusera på det och inte på att sluta bita på naglarna. Vänd "problemet" till något positivt. Ben Furman var en otroligt kunnande man och det var ganska trevligt att lyssna till hans finlands-svenska. Han la upp sin föreläsning i form av små berättelser, historier, vilket passade mig bra.

Så mycket lättare att ta till sig något som man själv kan relatera till och inte endast svåra invecklade teorier. Här kan du läsa om hans bok, barn är smarta.


Bild: benfurman.se
Vardagsliv | |
Upp