Ett för mig stort beslut

I slutet av förra året bestämde sig Någon, som jag väljer att inte lämna ut här, för att söka sina rötter. Denne Någon hade träffat en person som kunde hjälpa till med hur man kunde gå till väga, vad man behövde göra och med hjälpa av den här personen kunde sökandet sätta igång relativt omgående.

Denna Någon har under lång tid funderat kring just detta att söka upp sina rötter medan jag å andra sidan aldrig har känt någon längtan att göra det. När situationer runt mig kretsat kring detta har jag alltid avslagit det och tänkt att detta är inget för mig.

Men när nu Någon frågar mig om jag också ville vara med på den här resan då denne redan bestämt sig ställs alla mina tidigare beslut på prov.

Jag tror helt ärligt inte att jag någonsin kommer ta tag i en sådan här sak och börja söka på egen hand. Skall jag söka är det nu jag bör göra det, nu när allt redan är färdigt för att sätta igång.

Många tankar fram och tillbaka, men tillslut tog jag beslutet att följa med på det här "äventyret" Kanske kunde jag faktiskt hitta någon, i alla fall få reda på vad som hänt sedan jag lämnade dem. Kanske skulle detta faktiskt kunna vara något jag ville.

Jag sa till Någon att jag var med, betalade in en summa och sökandet satte igång.
Söka Rötter | |
#1 - - Anette E:

Åh vad spännande och roligt. Lycka till!

#2 - - Emma:

ÅÅå vad spännande! Och kanske lite läskigt! Måste få höra mer om detta!

Kram

Upp