Ordning och reda

Vet inte riktigt vad det är med mig idag. Har varit frusen från och till hela dagen och den där goa äntligen fredag känslan har ännu inte velat infinna sig.

Ett tag var jag rädd att bli dålig, men sådana negativa tankar ägnar jag mig inte åt! Försöker nu röjja lite här hemma, få ordning på klädkaoset som rått allt för länge i sovrummet. Fann en helt oanvänd låda i garderoben! Den har legat väl dold och gömt sig. Bra, för kjolarna får inte plats i en.

Brukar ni röjja inför helgen? Även om det kanske inte är så många som tror det så gillar jag att har ordning på mina saker. Hur vi definierar ordning är en annan sak:) Men att inte ha sina kläder på golv, stolar och byråer är bla ordning för mig.

Idag var en märklig dag på jobbet. Fem barn och tre pedagoger och det tror aldrig jag varit med om innan. Plötsligt hade man tiden att göra allt det där man aldrig annars hinner och i slutet av dagen tyckte jag till och med att tiden gick allt för långsamt. Måndagen skall tydligen bli detsamma:)

Blev sjukt sugen på räkor, men när jag körde förbi fiskaffären efter jobbet idag såg jag att det var stängt. Får bli något annat.
Vardagsliv | |
Upp