Hemmalagat

God Morgon!

Ännu en grå dag här. Efter en lång natt med städning här hemma, det skall vara besiktning på huset idag, känner jag mig riktigt trött. Jobbigt också att jag börjat småhosta och känna mig lite si så där. Peppar, peppar... jag sitter här med honungsvatten och tänker positiva tankar. Här skall ingen bli sjuk.

Varje gång jag numera går förbi rönnbär och nyponen ute blir jag så sugen på att göra rönnbärsgele/nyponsoppa. Gele är jag ingen storätare av och knappt nyponsoppa heller, men det skulle vara skoj att testa att göra hemlagat.

Idag börjar jag inte förrän klockan 10 och tiden fram tills dess skall jag bara ta det lugnt. Känner jag mig själv rätt blir det väl ändå stress vid slutet:)
Vardagsliv | |
#1 - - Emma:

Jag börjar också kl.10.00 idag. Egentligen kunde vi ju tagit en morgonpromenad. Men eftersom jag börjar så tidigt alla de andra dagarna sover jag gärna:)

Jag skall till Futura på torsdag ja. Skall vi samåka? Jag sluta 16.00 i Tanum och har inte bestämt mig om jag skall åka hem emellan!!!

Kram kram

#2 - - Anonym:

Jag gjorde egen nyoponsoppa förra hösten. D va myck mäck men oj va gott d blev! Smakar så mycket mer än köpt nyponsoppa! Rekommenderar! Kram Jossan

Upp