Bortkörd

Nu har jag lämnat min bil till en bärgningsfirma som skall ta den till verkstan.... känns bra att det är löst efter att huvudet varit full av tankar hela eftermiddagen.

Då jag körde till Tanum i dag för att lyssna på föreläsningar om den nya skollagen i kommunen började en lampa lysa i bilen och efter ett tag hackade det i körningen. Körde dock fram till futura och parkerade. En kollega frågade om jag hade fel på avgassystemet och något fel var det ju.

När jag tre timmar senare skulle köra hem skakade bilen fortfarande och killen på verkstan sa att jag skulle ta mig till verkstan... med bogsering. Åkte hem för att kolla vad som egentligen ingick i min försäkring och sitter nu! äntligen i soffan och det är fredag, 1200 kr minst fattigare.

Suck, nu tar jag äntligen helg och skall må bättre än bra varenda sekund. Att grubbla och gräma gör ingen något gott.

Njut av helgen och av varandra!
Vardagsliv | |
Upp