Status just nu, tandfen...

Så sitter jag här, en tand fattigare. Blodsmak i hela munnen men ändå inte så svullen. Förra gången då jag tog bort en visdomstand blev det en jobbig operation. Den tanden låg ner så tandläkarna fick borra, slita och dra. Efteråt hade jag stora blåmärken över havla ansiktet och smärtan var nästintill olidlig. Jag sov i tre dagar med en orolig mamma som vakade över mig.

När den här tanden skulle bort gick det lättare. Svårigheten den här gången var att den kilat in sig i käkbenet så slipen fick åka fram och lite muskler blev bortkapade. De slapp att borra och jag fick med mig en hel, stor, tand hem. Tidigare i morse när T var hemma och åt frukost gick jag för att se om tandfen hittat hit till mig undernatten.

Besvikelsen fanns där när jag inte såg någon peng. Sa till T att någon tandfe hade det då inte varit här... Han såg orolig ut och bad mig titta en gång till och där, mycket riktigt hade tandfen hittat hem till mig.

Ha! 25 år och får tandfen till sig.

  
Vardagsliv | |
Upp