Soliga Måndag i Underbara Fjällbacka

Näst intill vindstilla och när man står ute och oljar in utemöblerna blir man varm!! I alla fall jag och där ute i solen njuter jag som bara den. Stod och tänkte på hur fantastiskt livet är och hur viktigt det är att uppskatta det som är här och nu.

Väcktes plötsligt ur min "lyckobubbla" av en mikrofonröst som berättade om ett hus som ligger nedanför vårt. Tittade dit och fick se en hel hög med pensionärer som säkert kommit hit med buss för att se och uppleva samhället Fjällbacka. När de begav sig emot kungsklyftan där Ronja Rövardotter bland annat spelades in var det många av de äldre som såg ut att kollapsa. Den backen suger verkligen musten ur än. T har berättat för mig om "lemmentågen" som går förbi här utanför men jag har hittills fram tills idag missat dem. Jaha, tänkte jag... nu kommer det knalla tåg här ute också hela sommaren.

Gör mig faktiskt inte så mycket, är glad över att fler får njuta av det vackra vi har att erbjuda! Mina grannar i Lerum hade besök ifrån Australien för något år sedan och för att ge dessa människor något unikt valde de att åka hit. Aldrig hade de sett något så vackert sa de...

Jag håller nog på att bli gammal för sådan här kärlek som jag faktiskt vill kalla det, kände jag aldrig till Fjällbacka när jag var yngre. Då bodde jag i och för sig här varje dag och blev kanske hemmablind.
Vardagsliv | |
#1 - - Hanna:

Åh Fjällbacka, det finns inte många platser som slår det på sommaren.

Upp