Nya hus

Igår var jag och T på husvisning i Hamburgsund. Roligt att titta även om vi inte skall köpa nått hus just nu. Tycker dock att de kunde röjt undan lite mer innan de hade visning och dolt de sprickor som fanns och annat som man som köpare inte vill se.

Idag har jag fortsatt på samma linje med att följa med pappa och titta på två av de hus de just nu bygger. Ibland kan jag tycka att det är svårt att se planlösningen när det mest känns som ett byggprojekt. De här husen som jag tittade på var såpass färdiga att man, jag, kunde få en uppfattning om det färdiga resultatet. Riktigt fina, men om jag hade haft pengarna hade jag valt att bygga på ett annat sätt.

Här i Fjällbacka skiner solen och det var länge vindstilla. Nu blåser en lätt bris och havet krusar sig lite lätt. Jag sitter och planerar inför den kommande sommarfesten med en kopp mumsigt te. Strax skall jag ut och klippa gräsmattan.

Önskar alla en skön måndag.
Vardagsliv | |
Upp