Alla har vi någon ljusglimt i tillvaron

Onsdag igen, det känns om om veckorna just nu går fortare än fortast. Solen lyser men värmen vill inte riktigt infinna sig. Tog mig dock ut på en morgonpromenad idag och slogs av tanken på att jag faktiskt gjort detta ett bra tag nu, promenerat. Förr föredrog jag att cykla, men nu uppskattar jag verkligen promenaderna och det lugn det ger mig. Känns om om hela dagen blir så mycket bättre och lättare när jag varit ute på morgonen.

Igår jag var jag och min granne Andreas ute och då fick jag se en helt ny sida av Lerum vilket var mycket uppskattat från min sida. Det är såå mycket roligare att gå tillsammans än ensam!

Idag skall jag träffa Jossan! Planen var att träffa Maggan, men hon har legat och spytt flera gånger inatt, så jag väljer att träffa henne en annan dag. Vill verkligen inte bli sjuk!

En annan tanke som slog mig på väg till jobbet är hur bra man kan ha det. Varför fokusera på det som känns jobbigt och trist när man kan fokusera på det som förgyller livet? Jo jag vet att man ibland måste ta tag i det trista, men alla har vi någon ljusglimt i tillvaron det gäller bara att hitta vad som glimma för just dig!
Vardagsliv | |
Upp