Vi nattugglor...

Har precis kommit hem och klockan är tokmycket! Vet egentligen inte vad som tog sådan tid idag.. eller jo det vet jag...

På förskolan var det bra idag. Även om det var snurrigt var det ett lung för mig och barnen var så mysiga. Vi fick påskgodis av ett par föräldrar i et bamse påskägg. Fick mig att tänka på alla gånger i Norge, ja även hemma, som v haft påskäggs jakt. Vad spännande jag tyckte att det var!!

Samtalen under kvällen gick också bra. Så skönt att ha ytterliggare ett par färdiga! Tyvärr drog det sista ut på tiden och fick stress till biblioteket. Skulle dit för att låna om alla böcker jag hemma, böcker som jag aldrig tycks få tummen ur att läsa,,, Hann i alla fall, kom dit 19.01 och de stänger 19.00. Vilken super tur jag hade!

Fick mina böcker om lånade och åkte till Allum för att köpa någon ny söt kjol... Hittade ingen. Den jag hade siktat in mig på var på tok för kort, i alla fall för att bäras utav mig och de andra 100 jag provade var inget att ha. Provade en grön och en svart klänning också. Fick för mig att jag inte passade i den gröna klänningen och att svart klänning inte passade på sommaren. Så det blidde ingen klänning heller!

Provade en svart söt topp som jag tyckte mycket om, trots att den var stor. Hängde den åt sidan för att fundera medan jag provade de andra plaggen och fick plötsligt se att jag tagit två storlekar för stort, inte konstigt att den var stor då. Köpte toppen i rätt storlek utan att prova den, detta gör jag aldrig!! och ett linne som jag inte vet varför jag köpte. Det var la fint, men... tur att det finns öppet köp!

Sedan  kändes det som om jag flyttade in på ica maxi. Var där i 1000 år och hittade typ inget så där virrade jag runt bland hyllorna. Efter ett tag kände jag att kundkorgen blivit alldeles för full för att jag skulle orka bära den och ännu värre var att jag kom på att jag hade bilen Jättttttte långt bort. Fick helt enkelt ställa min korg, full med varor, gå och hämta bilen och hoppas på att ingen skulle vara där och plocka upp mina varor.

Sen skulle jag tanka, tydligen gå in i ytterliggare en ica affär... varför vet jag inte, och sen köra precis lagligt och sen komma hem, packa upp allt, lägga på en påskduk, sätta mina påskliljor i vatten som jag köpt, koka honungsvatten, sätta mig här.

Nu är jag hemma i alla fall, trött men glad!
Vardagsliv | |
Upp