Härlig lördagsmorgon

Det är lördag morgon och jag är redan uppe! Ute på havet ligger dimman så tät att man knappt kan se de öar som ligger en bit längre bort. Jag skall slänga i mig lite frukost innan jag ger mig ut på en morgonpromenad och sedan blir det havet idag.

Pappa hade köpt nya fiskegrejer och ville ut och test fiskelyckan. Klart att jag hänger på då, vad är härligare än att glida runt ute på vågorna näst intill ensam som man är så här års.

T skall inte följa med, han skall pyssla om vår trädgård... Det är märkligt det där... trots att vi har den minsta trädgård du kan tänka dig är det ständigt saker som måste göras. Antar att det är såhär det är att ha hus!?! Tur då att jag har en så händig karl som jag faktiskt har eftersom sånt där trädgårsgöra absolut sällan varit min grej. Igår slapp jag hjälpa till där ute utan gjorde istället mat, det är bra det också!

Sedan är det melodifestivalen ikväll, jippi!! Vem hejjar ni på? Jag har aldrig sett Charlotte Perellis framförande, men låten låter bra! Hm, bara inte Nordman eller Christer Sjögren vinner allt. Nån sa till mig igår att Christer ligger bra till i undersökningar som gjorts, bäst tror jag till och med... usch, hemska tanke!

Nu frukost, kom just på at jag nog inte hinner göra melodikrysset idag. Ja, ja, man kan inte hinna med allt. Nu finns ju Internet å då kanske jag kan lösa det där senare.

Härlig lördagsmorgon önskar jag er!!
Vardagsliv | |
Upp