En bra dag, utan linser

Vilken skön dag!! Har äntligen fått i ordning på mitt påskris som blev riktigt bra, mitt först. Var ute och gick en lång promenad med min barndoms vän medan T gjorde i ordning större delen av vår häck. Å det var så roligt att träffa C, han är verkligen speciell och unik på alla sätt en människa kan vara och för det gillar jag honom skarpt! Till april åker han till australien och jag fick känslan av att alla mina bekanta reser än hit än dit... ok jag reser väl jag också ibland, men långt ifrån så ofta som jag skulle önska. Nästa inbokade resa blir ju till Venedig och den som väntar på något gott...

Till Norge blev det i alla fall ingen resa idag. Syster Yster ligger hemma hos mamma och pappa med 40 graders feber! Ingen hitt att åka långan vägar i bil då, vare sig för henne eller för oss som skall åka med henne. Vi får helt enkelt avvakta tills morgondagen och se hur hon mår då.

Är så trött på att bo på två ställen!! Idag när jag skulle ta på mig mina linser hittade jag dem inte. Letade som bara den utan resultat och insåg att de måste ligga kvar i Lerum. Grrr, varför skall det behöva vara på detta sättet?!? Insåg i samma veva att det skulle bli ett himla jobb att åka till Norge utan att kunna se något. Jag är ju nästan blind utan glasögonen eller linser och under mina skidglasögon får inte mina vanliga glasögon plats.

Nu skall vi inte göra ett problem  som egentlingen inte finns. Jag har glömt mina linser, men har mina glasögon thats it! Men det är ändå ruggigt störande att det är så!

Sov gott
Vardagsliv | |
Upp