Så varmt, men ändå ljuvligt

Jag vare sig vill eller ska klaga, men ändå måste jag säga att det är såå varmt. Hela Lerum klibbar i den 29 grader varma hettan! Mamma ringde nyss och väckte mig, jag som just lyckats somna...ja ja sånt är livet.

Trots att jag älskar värmen och allt ljus har jag alltid svårt att sova när det det blir så här... vet inte hur jag skall ligga, sitta eller stå för att det skall kännas bekvämt.

Igår hade jag en fantastisk dag, ja även i lördags, då jag båda dagarna varit ute till havs och bara njutit av livet. Sittandes på en ö med havets alldeles egna doft i näsan gör mig lycklig.

Idag var det en lång dag på jobbet! Emellan arbetspassen hade jag dock tid att träffa Elisabeth som jag en gång i tiden arbetade hos. Var hemma hos familjen, fikade och tittade på hur fint deras ny renoverade hus har blivit. När jag kom dit var det en tjej där som hette Emma, det visade sig att vi två hade mer gemensamt än vad någon någonsin kunnat gissa... kul!

Nu skall jag göra ett nytt försök att sova. Ha det!
Vardagsliv | |
Upp